ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΚΕΤΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΗΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΩΝ
1ο Βραβείο Περιφερειακών αγώνων Πελοποννήσου
Βραβείο στη δράση: “ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ”.
Βίντεο – δημιουργία των μαθητών με τίτλο “ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ”
Οι 45 βαθμοί Κελσίου την 1η Ιανουαρίου στο Σίδνεϊ και η κατά τα 60.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα μείωση της επιφάνειας των πάγων στην Αρκτική, είναι ο απολογισμός για το 2006 του Παγκοσμίου μετεωρολογικού Οργανισμού (ΟΜΜ), ο οποίος επιβεβαιώνει την τάση για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Την δυσάρεστη αυτή διαπίστωση ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής του οργανισμού αυτού του ΟΗΕ, Μισέλ Ζαρό.
Αναφερόμενος στο 2007, ο Ζαρό εκτιμά ότι το φαινόμενο Ελ Νίνιο στον Ειρηνικό θα οδηγήσει “σε υψηλότερες θερμοκρασίες τη χρονιά αυτή” και υπογραμμίζει ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη “προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από την εκπομπή αερίων για την οποία ευθύνεται ο άνθρωπος και η οποία αυξάνεται συνεχώς”.
Το 95 % της καταστροφής του πλανήτη με τα ακραία καιρικά φαινόμενα οφείλονται κατά ποσοστό 50% στα καυσαέρια που εκπέμπουν οι βιομηχανίες και 45% στα καυσαέρια που εκπέμπουν τα οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά, επιβατικά κλπ).
Οι ΗΠΑ η Ρωσία και η Κίνα δεν έχουν υπογράψει το πρωτόκολλο του Κιότο για την μείωση των ρύπων στις βιομηχανίες τους και τώρα γίνεται έκκληση διεθνώς να αναπτύξουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες οχήματα υδρογόνου μηδενικών ρύπων έτσι ώστε τα επόμενα χρόνια να μειωθούν τα καυσαέρια των οχημάτων κατά 30-40% .
Tα περισσότερα Ι.Χ. συνεχίζουν να ρυπαίνουν
Tα τρία τέταρτα από τις 20 κορυφαίες σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Eυρώπη δεν έχουν βελτιώσει την αποδοτικότητα των καυσίμων στα οχήματά τους στο ποσοστό που απαιτείται για να εκπληρωθεί ένας βασικός ευρωπαϊκός στόχος, που αφορά τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου.
Σύμφωνα με την έκθεση του ευρωπαϊκού οργανισμού Transport and Environment, οι περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν καταφέρει να περικόψουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα όπως είχε δεσμευτεί ότι θα πράξει η Eυρωπαϊκή Eνωση Kατασκευαστών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με αυτή τη δέσμευση, οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τα νέα αυτοκίνητα θα μειωθούν σε 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2008, που αντιστοιχεί σε μείωση κατά 25% σε σχέση με τα επίπεδα του 1995.
Σύμφωνα με την έκθεση, η Nissan, η Suzuki, η Mazda, η Audi, η Volvo, η BMW και η Volkswagen έχουν περικόψει τις εκπομπές στο λιγότερο από το μισό από το ποσοστό που έχουν δεσμευτεί να πράξουν. Aντιθέτως, η Fiat, η Citroen, η Renault, η Ford και η Peugeot αναμένεται να εκπληρώσουν, ακόμη και να υπερβούν το στόχο μέχρι το 2008.
Πάντως, εκπρόσωπος της Eυρωπαϊκής ΄Eνωσης Kατασκευαστών αυτοκινήτων δήλωσε ότι η βιομηχανία αυτοκινήτων επενδύει τεράστια χρηματικά ποσά για να επιτύχει αυτούς τους στόχους που, όμως, είναι πολύ φιλόδοξοι. Kι ακόμη ότι οι απαιτήσεις που έχουν επιβληθεί για την ασφάλεια των αυτοκινήτων έχουν αντισταθμίσει τις προσπάθειες για περικοπή των εκπομπών. (πηγή εφημερίδα ΗΜΗΡΕΣΙΑ)
Η σοβαρή ρύπανση του περιβάλλοντος, που προκαλεί η συνεχώς αυξανόμενη χρήση των ορυκτών καυσίμων, καθώς και η προοπτική εξάντλησής τους σε μερικές δεκαετίες, έχει στρέψει το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα τελευταία χρόνια, στην αντικατάσταση αυτών των καυσίμων από το υδρογόνο. Το υδρογόνο θεωρείται ως το ιδανικό καύσιμο, διότι έχει υψηλή θερμαντική αξία, το προϊόν της καύσης του είναι καθαρό νερό, και μπορεί να μεταφέρεται σε μεγάλες αποστάσεις με μηδενικές απώλειες.
Σήμερα το υδρογόνο παράγεται κυρίως από φυσικό αέριο με την επίδραση υδρατμών, αλλά η πιο φιλική προς το περιβάλλον μέθοδος είναι η παραγωγή του από ηλεκτρόλυση του νερού. Ιδιαίτερη δε σημασία έχει το γεγονός ότι, εκτός από τη δυνατότητα καύσης του σε ηλεκτρογεννήτριες, το υδρογόνο μπορεί να “τροφοδοτήσει” τις κυψέλες καυσίμου, μια από τις σημαντικότερες ενεργειακές πηγές του μέλλοντος. Ας γνωρίσουμε καλύτερα αυτό το πολύτιμο αγαθό της φύσης το υδρογόνο
ΥΔΡΟΓΟΝΟ – Το καύσιμο του μέλλοντος
Το υδρογόνο είναι το ποιο καθαρό καύσιμο και ως προς την παραγωγή του (όταν παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) αλλά και ως προς την κατανάλωση του (μέσω ενεργειακών κυψελών καυσίμου – fuel cells) για την παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας.
Το υδρογόνο ήταν το πρώτο στοιχείο που σχηματίστηκε μετά το Big Bang και είναι ακόμα το πιο κοινό στοιχείο στο σύμπαν. Το υδρογόνο είναι ένα άχρωμο και άοσμο αέριο το οποίο υπάρχει άφθονο. Σαν καύσιμο μπορεί να ανακτηθεί από το φυσικό αέριο, το μεθάνιο ή το πετρέλαιο. Το υδρογόνο μπορεί να χαρακτηριστεί σαν το απόλυτο καύσιμο, δεν έχει καθόλου αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Είναι το πιο απλό και ελαφρύτερο στοιχείο στο σύμπαν. Το υδρογόνο είναι άχρωμο, άοσμο, άγευστο και μη-τοξικό.
Το υδρογόνο που παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) όπως προαναφέραμε είναι το ιδανικό καύσιμο, αφού δεν υπάρχει περιβαλλοντικό κόστος στην παραγωγή και χρήση του, όταν ειδικά χρησιμοποιείται ηλιακή, αιολική, γεωθερμική, υδροηλεκτρική ή κυματική ενέργεια. Επίσης το υδρογόνο δεν βλάπτει το περιβάλλον ούτε επηρεάζει το στρώμα του όζοντος, ενώ τα προϊόντα της λεγόμενης καύσης του, δεν περιέχουν σωματίδια ή διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ουσιαστικά στην κυψέλη καυσίμου υδρογόνου τύπου ανταλλαγής πρωτονίων (Hydrogen PEM Fuel Cell) γίνεται μία ηλεκτροχημική αντίδραση η οποία μας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, θερμική ενέργεια αλλά και υδρατμούς (σε μεγάλα συστήματα νερό) που ουσιαστικά είναι το μόνο καυσαέριο μας.
Το υδρογόνο ως ενεργειακός φορέας μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και για τον ηλεκτρισμό όπως π.χ. φωτισμό, πληροφορική και τηλεπικοινωνίες αλλά και στις μεταφορές καλύπτοντας κυρίως ανάγκες σε πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλεως υδρογόνου (Fuel Cell City Cars) αλλά και σε μεγάλα οχήματα όπως είναι τα αστικά λεωφορεία υδρογόνου (Hydrogen Fuel Cell Buses).